tirsdag 28. september 2010

BILDER OG OPPUSSING

Skal snart gå i gang med maling av stua..grøss...
Har lutet trepanel - men ville ikke male den først.  Den passet så utrolig fint til trollene mine.
Men - nå må jeg bare ta kontrollen tilbake, for jeg er så luta lei av trehvite vegger.  Passer ikke så godt sammen med sort skinnsofa og hvite møbler.

Jeg skal ha en lys perlegrå maling (tror jeg) for jeg er redd for å ta hvitt da det jo er mange nyanser av hvitt, og at kanskje møblene (eller veggene) da vil virke "møkkete".
Uansett skal jeg ha en brytningsvegg i en dus lillafarge (den er allerede kjøpt inn.)
Håper det blir vellykket!

Jeg har allerede tatt ned noen malerier jeg hadde på veggen - bortsett fra ett som er alt for stort og tungt til at jeg klarer det alene.
Har nemlig dårlige ledd - og særlig skuldra går ut av ledd rett som det er - ganske lei det men selv om jeg har lært å slå den på plass igjen selv - så er det vondt etterpå...slitsomt..

Vil gjerne vise dere noen av bildene - siden det er min mor som har malt dem.
Hun er billedkunstner, men holder også på med endel rosemaling.

Dette er "Hyrden". 
Hver gang jeg ser det lurer jeg på hva han ser på og om det er soloppgang eller -nedgang?
Hyrdene surret våte kluter rundt hodet for å unngå heteslag. Da er det kanskje morgen da?

Nei - nå ville ikke de 2 siste bildene inn! - og rosebilde "hoppet" opp på toppen - hva skjer?
Må være til en annen gang, er for trøtt nå.
Typisk - når man er godt i gang med noe, men det øverste bildet skal inn på soverommet mitt (som er under maling) og skal bli av det "gammelromantiske" slaget - derinn skal det ingen troll (hverken levende eller "døde") trur eg :)

Ha en fortreffelig natt!!

Ingen kommentarer: