torsdag 23. september 2010

TROLLPRODUKSJONEN HAR STARTET


Ja, nå er det første trollhodet under utarbeidelse.  Litt vanskelig å se nå som det ikke er malt eller fått hender, føtter og kropp ennå - men nå har jeg funnet ut hvordan mine helt egne småtroll skal bli.  Det tar lang tid for det skal jo brennes, settes sammen og syes klær til.

Det som er spennende med dette er at man ikke vet helt hvordan trollet blir før det er herdet.
Det rare lille hodet på bilde er det største av trollene - det blir 3 forskjellige størrelser.

Når jeg har laget noen helt ferdig skal jeg legge de ut på bloggen!

Ellers så holder jeg på å strikke Barbietøy og noen morsomme - og veldig spesielle maskotter/små kosedyr.
Hold på hatten - jeg hadde nemlig gitt bort alt jeg hadde laget  før jeg åpnet bloggen - så nå er det masse ting og tang på gang i heimen.
Jeg har et stort hobbyrom - med 4 "skrivepulter"- skap og hyller er overfylt med alt du kan tenke deg av materiale - så her er det bare tiden det står på.

Trollene må jeg lage på kjøkkenet da jeg trenger å koke og varme ting jeg skal bruke, men klærne kan jeg sy på hobbyrommet selvfølgelig.

Jeg bor sammen med over hundre troll, men ingen av disse har jeg laget selv, de er jo ikke "småtrollene" fra Telemark - DE SKAL JEG PRODUSERE SELV!

P.S. Dere som har etterlyst Barbietøy, og de som gjerne vil ha det - de kommer snart!

HA EN TROLSK KVELD!!!

1 kommentar:

Hegeslilleboble sa...

Så spennende! Blir kjekt å se når de er ferdige!
Han syvende far i huset nedenfor var jo kjempefin!!!! Utrolig fint håndarbeide. Kjekt å ha sånt:). Ha en flott kveld!