søndag 9. januar 2011

" BUDDY " GENSEREN ER FØDT

Hei på dere:)

Det gikk bedre enn beregnet med monteringsarbeidet i helgen - hittil!
Det er mye igjen - men jeg tok det "verste" først - nemlig monteringen av min første "Buddy" jakke:)

Jakken er min design - fra første luftmaske - til siste trådfeste!
Jeg har aldri brukt så lang tid på en jakke før - men grunnen var jo at jeg måtte skrive ned mønsteret etter hvert som jeg heklet.
Jakka er heklet i tykt bomullsgarn (all pynt er i samme garn) - og i fastmasker.
Den er heklet i ett stykke (med raglanfelling) - og den eneste sømmen på jakka er under armene - dette gir en fin passform for en liten kropp.
Store knapper gjør det enkelt å kneppe opp og igjen for små fingre også.

Da jeg kom til pynten av jakka - valgte jeg litt retroblomster på forstykket - og en "fantasibamse" på ryggen.  (Den er faktisk heklet etter en barnetegning jeg fikk en gang).


Trekantede lommer - med blomster bak (blomstene med den tykke stilken er sydd fast til jakka)!



Her er bakstykket - med "fantasibamsen" og 4 små blomster - som også er sydd fast - lag på lag!



Et stirrende bamseblikk "holder utkikk" bakover!  Fargene ble ganske likt originalfargene - tross det dårlige lyset her hjemme.

Det kommer til å bli solgt "Buddy"jakker etterhvert som de blir produsert - men da i forskjellige farger og litt annet mønster (men en "Buddy" blir det alltid på ryggen).
Jakka ovenfor heter "Funny bear Buddy" - og alle jakkene blir forskjellige "dekorerte" - jeg garanterer at ikke to jakker blir like (hvis det ikke blir bedt spesiellt om det til tvillinger e.l.)

Jakkene kan maskinvaskes i 60 grader - noe som passer bra for barnejakker!
Jakka over er i ca. str. 1 - 2 år (mål kan oppgis hvis interesse).
Prisen på jakkene er ikke bestemt ennå - men er noen interessert i jakka over blir den solgt for materialpris (rundet opp til nærmeste 50 lapp) pluss porto - men det gjelder kun denne jakka!!!

Mer håndarbeid kommer snart - Ha en fiiin kveld - klem fra meg:)

7 kommentarer:

Cathrin sa...

Kjempesøt jakke, helt imponert over at du har designet denne selv. Stilig med de skjeve lommene foran og "buddyen" bak. Hadde jeg hatt en liten en som passet i en slik hadde du nok fått en bestilling.
Ha en fortsatt flott kveld!
-klæm-

maska sa...

Kjempefin jakke. Nydelig dekorert med blomster og bamse. :)
Ha en fin kveld.

Seascape sa...

Tusen takk for kommentaren på bloggen min, den varmet godt langt inn i hjerteroten :-) Jeg har gledet meg til du skulle komme med håndarbeid og etter å ha sett denne kjempe fine jakken, gleder jeg meg ennå mer. Kan jeg få spørre deg hvor du bestilte navne etikett??? Jeg liker veldig godt å lese det du skriver i bloggen din, du har fått meg til å le mange ganger. Ha en riktig fin kveld. Klemmmm

Shy sa...

Søt jakke. Kjekt å hekle :)

Elins reiseblogg sa...

For en søt genser!

Hegeslilleboble sa...

Nydelig genser, og mønster!! Så flink du er, jeg er kjempeimponert!!!!

Anonym sa...

For en flott jakke, nydelig.
Så flink og kreativ du er.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem Mio