fredag 7. januar 2011

TRUSSEL FOR HELGEFREDEN

Hei på dere!

Her sitter jeg på hobbyrommet med de siste dagers håndarbeider liggende i en truende haug foran (og rundt) meg - og tenker...HJÆLP..!!!

Løse tråder truer med kvelertak og andre ubeskrivelige ulumskheter - der de titter spottende fram fra haugen av "ferdige" arbeider med mord i blikket!

Joda - arbeidene er ferdig heklet og strikket - men monteringen gjenstår - og aldri har noe fremstått som så uoverkommelig på håndarbeidsfronten i denne heimen (hvis dette rommet nå kan inngå i det ordet) før!!
Små og store arbeider frister meg til å stappe dem ned i en stor pose . og knyte godt igjen (jeg har til og med truet dem med det uten hell) - men jeg vet jo at det må gjøres...sukk... men hvor skal jeg begynne?

Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg sverget på at de ropte om å bli først ferdig - så akkurat det arbeidet kunne "glitre i all sin ferdighet"!
Men her skal ingen favoriseres...æhHm..da blir jeg jo ikke ferdig - vel, da er det ikke annen råd enn å hoppe i det - jeg får lukke øynene og trekke ut den første "heldige" - Om ikke annet for å redde helgefreden:)

Ha en god helg uten montering - og en klem til hver og en av dere:)))

2 kommentarer:

maska sa...

JA det er ofte vanskeligere å avslutte et arbeid (med tråd festing) enn å starte på et nytt.
Men så fint når man blir ferdig.
Lykke til med helgefreden.

Anonym sa...

Uansett hvordan den haugen med håndarbeid ser ut, vil den ikke på langt nær slå hvordan det ser ut på verkstedsavdelingen i Jalmars Kjøkken for tia. 3 motorsykler delvis i deler og løse deler nok til å produsere sikkert 3 motorsykler til... Helt enig med Marit i forrige kommentar om hvor mye vanskeligere det er å avslutte et arbeid enn å starte et nytt.
Nå skal jeg legge til at i verkstedsavdelingen i Jalmars Kjøkken er det svært lite tråder, men festing kan det fort bli en del av. Altså festing av deler. Ikke andre typer fester. Særlig ikke uten en tråd.