lørdag 27. november 2010

EN LITEN DEKORASJONSIDE - 2

Etter det forrige innlegget mitt fikk jeg mange spørsmål om å legge inn bilde av gipshjertene når jeg hadde laget dem...koselig :-)

Først må jeg vise dere noe spesielt jeg brukte - nemlig min farmors gamle blonder !  Jeg var så heldig å få de av min tante (hennes datter) - for mange år siden - og nå kom de endelig til heder og verdighet igjen :)



Det er spesielt koselig å bruke så gamle og fine blonder - setter et personlig og minnerikt preg på det hele.

Jeg hadde 6 halve hjerter (som dere kan se på forrige innleggs bilder) - men jeg viser dere bare ett av "sandkakeform-gips-hjertene" her  - det ble 3 hele hjerter tilsammen.

Her er resultatet:




Jeg må få lov å si at jeg ble veldig fornøyd med resultatet!
En liten gipsengel satt liksom prikken over i-en synes jeg - blonden og silkebåndet ble lagt mellom de halve hjertene etter at de var pusset slette - og limt sammen. Hjertet er likt på begge sider!
Jeg malte hjertene med antikkhvitt og "børstet" over det hele med gull fra en stempelpute :))

Lurer på om jeg skal lage noen for salg - for det er jo en "helårspynt" - eller hva synes dere?

Ønsker dere en fin adventshelg - klem fra meg :-)

12 kommentarer:

Cathrin sa...

De var jo helt nydelige! Synes godt de kan brukes som helårspynt jeg, så hiv deg rundt å produser flere. :o)
-klæm-

Anonym sa...

Knallfint !!!!
Jeg takker for idèen.
De var jo bare nydelige :)
Ha en fin adventshelg.
Klem fra Ingunn:)

♥ Mys ♥ sa...

Ååååh noe så nydelig:))
Så kreativ og flink du er!
Jeg kjøper gjerne om du lager for salg:D
Takk for kjempekoselig hilsen hos meg:))
Ser at du liker julekort og lurer på om du vil "bytte" med meg? Jeg elsker å få julekort, men dessverre er det flere av "mine" som er gått over til sms-julekort. Ikke fullt så stas, men i en travel tid skjønner jeg at det av og til må bli sånn. Så hvis du har lyst kan du sende meg en mail til slottet72snabelahotmaildotno
Ha en super adventstid!
*Klem fra Inger*

Miriam sa...

Å, de var kjempefine. God og kreativ idè!
Ha en fin helg! :)

Snuskebassa sa...

Så spennende! Og helt enig, heimelaga ord fungerer helt bra!

hobbyvimsa sa...

Heisann!!Tusen takk for koslige kommentarer du legger igjen hos meg.Disse hjertene var suuuper fine..Du er kreativ og flink!!Klem linda:)

RoseSommer sa...

Du, det var en god idé. Så moro med noe som ikke alle andre har. Lekte meg litt med gips for mange år siden. Det var artig!

Moski sa...

For et nydelig hjerte du har laget! Så fint å blande gips og blonder på denne måten. Må jo være en perfekt julegave. Ønsker deg en fin 1.advent.

Anonym sa...

Wow, noe så lekkert, helt nydelig !!!!
Du er så kreativ og flink.
Ønsker deg en nydelig adventsøndag.
Klem Mio

Trollmora sa...

Så rart... jeg la da vitterlig inn en kommentar her inne i går....?? Rart.... Jo, det jeg sikkert skrev var noe sånt som: "Wow! Så nydelige de hjertene var" :-) De ervirkelig fine og så nostaligisk vakkert at du har brukt din farmors blonder på dem! Sett i gang å produser sier jeg bare! :)
Tusen takk for koselige kommentarer inne hos meg, det er høyt verdsatt! :)

Mie fra Mies Mirakler sa...

wow det ble jo kjempeflott! så flink du er, de får du nå garantert solgt, det er jeg helt sikker på. Tusen hjertelig takk for gaven fra deg, den var så koselig å få :) Veldig takknemlig for den. Har du prøvd å følge min oppskrift for å linke? Står i giveawayen på Mies Lopper bloggen min. *♥*

Kari-Anne sa...

Kjempe nydelig! Likte den godt;-)kunne ønske jeg var like kreativ.
ha en god helg:)
Kari-Anne