torsdag 18. november 2010

LAG BORDKORT SELV

Hjemmelagde bordkort er alltid en " innertier " :)

Tenk deg at du skal i et 50 - års lag - og så får du øye på bordkortet ditt - hvor navnet ditt er brodert i midten - og rundt kanten er det festet fine "klistremerker" som forteller litt om akkurat deg!  F.eks. hvis du spiller et instrument så er det bilde av instrumentet, noteark . og kanskje yndlingsblomsten din i tillegg!
Det er litt hyggelig da - for du "ser" at jubilanten har lagt merke til deg og dine interesser - eller tatt seg tid til å finne det ut:) - Og så en pen ramme til slutt :)

Jubilanten får jo også brodert kort - men her kan det jo være litt mer "festpynt" kanskje...? :)

Her kommer et par eksempler - som jeg har laget:






Jeg brukte mørkrosa tråd til damene - og grønt til herrene - men borden rundt skriften var i sølv som rammene :)

I min sønns konfirmasjon laget jeg keramikkmus (Det var i min keramiske periode) og det var mye jobb!
Liggende små søte mus til herrene - og sittende små mus til damene.
(Hvorfor jeg tok akkurat mus husker jeg ikke - men vi hadde mye moro med det...)
Jeg limte de på små hvite "kaffeskål-servietter" og skrev navnet på det.
Etterpå kunne de jo bare ta vekk papiret under - og så hadde de et lite minne fra dagen alle sammen:)
Hvis man ikke lager figurene selv så kan man jo kjøpe noen:)



Jeg hadde ikke tatt vare på papiret under - så nå måtte jeg improvisere litt.  Musa sitter nemlig i min hvite settekasse på hobbyrommet til vanlig.  Den har også fått ny sløyfe for anledningen da den gamle var falmet.
Det er jo noen år siden nå...da...

Håper dere fikk inspirasjon til å begynne å brodere bordkort - tro meg det tar tid - men det blir aldri glemt !!!

Ha en fin kveld :)))

7 kommentarer:

Mie fra Mies Mirakler sa...

For en søt liten mus, og for noen kreative ideer. Har sett mange fine varianter av bordkort oppigjennom men ikke noen som disse to, herlig! *♥*

Bekka sa...

Så kreative bordkort og søt bordmus :)
Veldig hyggelig med personlig lagde bordkort til spesielle anledninger!
Klem fra Bekka

Cathrin sa...

Blir aldri feil med hjemmelaget! Den musa var jo bare supersøt, tror aldri jeg hadde kommet på ideen om å lage slike bordkort. :o)

Kali- sa...

Alle vi fem som var tilstede i 50-årslaget ditt har våre rammer over sengene våre. ♥
De ramme-bordkortene blir nok brukt som enten romskilt eller over-senga-skilt av temmelig mange av de som var tilstede, ja.
Du er flink, du! :D

(Herr Far i Huset trodde at jeg gikk og la meg for rundt en halvannen time siden (eller kanskje mer?), så jeg tror jeg skal gå og legge meg og late som at jeg har sovet i laaaange tider allerede :P)

Natta mamma! ♥

Trollmora sa...

Supefine borddekorasjoner!!! Så flinjk du er!
I dag er jeg inne hos mine høyt verdsatte følgere for å ønske alle en riktig god helg!
Håper dagene er snille med deg :)

Klem fra Trollmora!

salige lavendel sa...

Du legger sannelig mye arbeid ned i dine bordkort!!! Imponerende.

emblas-kanel sa...

Kjempefine. Jeg ble helt imponert. :-)
Hilsen Eva