mandag 1. november 2010

NÅ KAN KULDA BARE KOMME

Stort deilig ullpledd til kalde høst- og vinterkvelder :)


Puuuh...
Litt av en jobb å hekle - og litt av en jobb å fotografere - men her er det ferdige resultatet ihvertfall!

Pleddet er heklet av "oldemorruter" som er laget ekstra store - ensfarget med den ytterste raden i sort - og sydd sammen etterpå:)
Det er et enkelt håndarbeide - men enormt mye jobb!
Det kan jo lages mindre f.eks. alt fra pute til vognteppe til sengeteppe...osv...
Dette pleddet er stooort - passer til sengeteppe til dobbeltseng.

Et godt tips hvis du vil hekle et sånt teppe er å ikke bruke restegarn av forskjellig kvalitet (som det originale "oldemorsrute-teppet") - men koste på deg helt nytt garn. - Tenk å legge så mye arbeid i det - så blir det vasket og plutselig er noen av rutene krympet e.l.
Dette pleddet kan vaskes på 40* .
Det blir jo fint ensfarget også - men jeg synes det ble morsomt med forskjellige farger jeg da :)

Ha en fargerik mandagskveld :)))

5 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Dette teppet så bare helt utrolig deilig ut!
Så nå kan du bare lene deg tilbake og nyte vinteren i all sin kulde :-))
Klem fra Liv

Shy sa...

Det var litt av ein jobb, og sikkert lurt med likt garn! Eg har også laga eit slikt teppe, men mindre. Og eg har brukt restegarn...Får vaske det forsiktig.
Eg har ein give away hos meg. Hiv deg med då!

Anonym sa...

Nydelig og fargerikt teppe.
Litt av en jobb du har hatt.
Ønsker deg en fin mandagskveld.
Klem Mio

Stubbetufsa sa...

Å, Mimmi, dette teppet ser skjønt ut!

Martilie sa...

Lekkert teppe -blir deilig utover kalde kvelder..

Og så morro å se det ferdige barbiresultatet -og ikke minst heksehatten :)

Nyt kvelden!

Klem fra Tove