fredag 19. november 2010

HJEMMELAGDE KLUTER

I dag var formen litt bedre - etter 1 uke med influensa ( men det ser ut til at jeg har smittet kameraer mitt)..tjihi...
Jeg er ikke noe glad i nye duppeditter - som "kan alt" (bortsett fra det de er ment for) - men fotoapparatet og jeg har blitt eninge om å ta oss tid til å bli litt bedre kjent i nærmeste fremtid :))
I mens får dere klare dere med disse bildene:



Her ser dere 3 av de vaskeklutene jeg har strikket og heklet mens jeg var syk. Siden fargene ikke kommer så godt frem - så er de altså knallrød, mosegrønn og hvit.
Den røde er strikket i et "bladmønster" - Den grønne er heklet i halve- og hele fastmasker og den hvite er heklet i et herlig "bølgemønster" som jeg synes passet best til kluter.
Det som er fint med garnet jeg har brukt er at de kolørte kan vaskes på 60* og den hvite på 90* - vaskekluter trenger jo en real vask en gang i blandt - for de skal jo brukes (bare jeg har festet trådene) :)
Under klutene ser dere ett av en god del morsomme julestoffer som har kommet i hus:))

Nå holder jeg på med noen i lilla - og jeg har valgt å hekle klutene (som jeg lager ganske store) i samme mønster som den hvite.
De nye julestoffene mine ble jeg veldig glad for - fordi det er alt fra det tradisjonelle til det "barnslige" og over til de eksklusive med gull, sølv, blått osv...

Ha en fin helg alle sammen - Klem:)))

3 kommentarer:

Mie fra Mies Mirakler sa...

Ja det er godt når man kan få gjort noe nyttig selv om formen ikke er på topp. :) Godt du føler deg bedre nå. Jeg håper at formen min er bedre i morgen, for det er loppis i byen! Jeg har pakket inn giveawaygaver i kveld, puh, litt av en jobb. Stakkars den som jobber på posten i morgen som må regne ut all portoen, hihi! *♥*

Shy sa...

Det var godt du har friskna til!
Slike kluter er gode å lage når ein er litt utav form og sjuk!
Influensaen er ikkje komen her...enno!
Ha ei god helg!

Hanne sa...

Veldig lekre farger på klutene!